להתחיל את היום אחרת, תרגול יוגה לבוקר 12 דקות

רצף תנוחות יוגה לשיפור התפקוד היומיומי, והפחתת כאב

 

היזכרו לרגע בתחושה הכללית שלכם כשאתם קמים בבוקר מהמיטה לקראת יום חדש. מה רמת האנרגיה? מה רמת החיוניות? איך אתם חשים בגוף?

למרבה הצער רבים מאתנו קמים בבוקר כואבים ומחוסרי אנרגיות. לשמחתנו יש מה לעשות ועדיף מעכשיו! החומרים הדרושים הם קצת זמן לעצמנו.

כאב וחוסר חיוניות יכולים להיות תוצרי לוואי של דברים רבים. החל בעמידה לא נכונה, נשימה שטחית, שימוש לא מאוזן באברי הגוף, חוסר שינה או שינה לא איכותית, תזונה ואף מצבים נפשיים.

ומה לגבי הכאבים שאנו חשים כשאנו קמים בבוקר? ובכן, אחרי שעות ללא תנועה במהלך השינה (וגם אחרי ישיבה ממושכת מול מחשב למשל), רקמות החיבור של הגוף, המכונות "פאשיות" נדבקות זו אל זו ונדרשת תנועתיות לייצר את ההפרדה ומשם את הזרימה והחיוניות. כאבים אלו יכולים לבוא לידי ביטוי באזורים שונים בגב, במפרק הירך ואף בצוואר.

במקרים רבים יספיקו כמה תנועות בסיסיות בבוקר, כדי להיטיב את התחושות בגוף להמשך היום. תנועה בליווי נשימות מלאות יסיעו לשיפור הזרימה, הערנות ואף להרפיית אזורים מתוחים ונוקשים. תרגול שכזה יסייע גם למערכת העיכול להתחיל את היום טוב יותר...

מצרפת תרגול בוקר של 10-15 דקות. מומלץ לבצע עם היקיצה בבוקר, אם אפשר עוד בטרם קמים מהמיטה.

 

  • אחת ההנחיות החשובות בתרגול יוגה היא לא לבצע תנוחה שמייצרת כאב. לכן, בזמן התרגול נהיה בהקשבה לגופנו. מי שיתמיד בתרגול ישים לב שההקשבה הזו תמשיך ללוות אותו גם ביום-יום בביצוע פעולות פשוטות ביותר, כמו ישיבה, הליכה, שטיפת כלים. יוגה זו הזדמנות נפלאה לתרגל מודעות וחיבור לעצמנו.
  • הנחיה נוספת ולא פחות חשובה, להקפיד לנשום. זה נכון שנשימה היא פעולה אוטומטית הנעשית מעצמה, אך אם נשים לב אליה נוכל להעמיק אותה ובכך לייעל פעולות חיוניות בגוף וכן לאפשר הרפיה של מערכת העצבים.