יוגה כרפואה מונעת

אני יושבת במרפסת כי שוב זה אפשרי. הבריזה של אחרי הצהריים מבשרת את בוא הסתיו. כמה נפלא לגור באזור כפרי ולחוות את עונות השנה משתנות לנגד עיננו. והגוף שלנו הוא כמו השתקפות של מה שקורה מסביב. בהדרגה אנו חשים את האוויר הקריר החודר לאזור. עוד מעט נרגיש צורך להתלבש אחרת, להתכנס פנימה ולאכול מאכלים יותר חמים. התגובה הטבעית של גופינו לירידה בטמפרטורה היא כיווץ והאטה. לכן, עם בוא הסתיו חשוב לשמור על חום הגוף על מנת לעודד הנעה וחילוף חומרים תקינים. מומלץ יותר מתמיד לעסוק בפעילות גופנית. זו יכולה להיות הליכה, פעילות אירובית ויוגה. הפעילות הגופנית תסייע בשימון המפרקים לקראת החורף ותמנע התכווצויות שרירים.

בתרגול היוגה קיימות תנוחות המסייעות באופן עקיף לחיזוק המערכת החיסונית בגופינו. תוך ביצוע פיתולים, כפיפות לפנים ומתיחות לאחור באפשרותנו להגיע לרקמות העמוקות וכך לעורר את הבלוטות ואת מערכת הלימפה שאחראיות על ניקוי הגוף מחומרי פסולת. תרגילי נשימה שונים יעצימו את תנועת הסרעפת, ויסייעו בפינוי דרכי הנשימה מרעלים ולחה. יחד עם דרכי הנשימה יפתחו גם ערוצי האנרגיה בגוף ותעלה החיוניות שלנו. תרגילי נשימה מומלצים לתקופה זו הם אוג'אי וקפאלבטי ומומלץ לתרגל אותם בליווי מורה ליוגה.

כמו כן מערכת החיסון מתפקדת בצורה יעילה יותר כשהגוף רגוע ונינוח וכאשר הוא זוכה לשינה טובה ומספקת. בעזרת תרגילי נשימה, דמיון מודרך ומודעות נוכל להרפות את כל אברי הגוף ומשם גם את הנפש. כך היוגה מהווה רפואה מונעת ותרגולה בקביעות יכול להרחיק אותנו משפעות, הצטננויות ואף אלרגיות מיותרות המלוות את עונות המעבר והחורף.

תרגול יוגה לחיזוק המערכת החיסונית