יוגה נשית כתרפיה - תרגול לפיברומיאלגיה ואנדומטריוז

 

רצף תנוחות יוגה לשיפור התפקוד היומיומי, והפחתת כאב

מתאים לכל אישה שרוצה להיטיב עם עצמה באמצעות הקשבה וחיבור פנימה.

 

התרגול מומלץ כהקלה על כאב כרוני למשל לנשים עם פיברומיאלגיה ואנדומטריוזיס. מתאים גם לPMS.
התרגול מתחיל בהתבוננות עמוקה פנימה של מספר דקות שנועד לאפשר לך לבחור באיזה עוצמה לתרגל כל יום מחדש. בהמשך תרגול תנועתי וקשוב.
כדאי להצטייד בכריות ורצועה ארוכה (אפשר לאלתר מחגורה של קראטה או רצועה של תריסים או חבל).
לנשים עם אנדומטריוזיס מומלץ מאוד לתרגל גם בימי הווסת. בימי הדימום יש להקפיד לא להרים את האגן מעל לגובה הבטן והלב ע"מ למנוע זרימת ווסת הפוכה. אפשר לבצע כלב מביט מטה כשהגוף כ"ריש" אל מול הקיר עם כפות הידיים כנגד הקיר. בנוסף יש להמנע מלהרים את האגן לגשר קטן ולהסתפק בגלגול האגן לפנים ולאחור.
לנשים עם פיברומיאלגיה מומלץ לתרגל על מזרון רך ומרופד ולהצטייד מראש בכריות לתמיכה.

תרגלי בהנאה, נורית סיון
מלמדת יוגה נשית בתל-אביב, גבעתיים ורמת גן בקבוצות או באופן פרטי. 
בפייסבוק: יוגה נשית עם נורית סיון
אתר: http://www.nurayoga.co.il/


זכויות מוזיקה:
"Peace of Mind" Kevin MacLeod (incompetech.com) 
Licensed under Creative Commons: By Attribution 3.0
http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/